Неділя, 19.05.2024, 01:52
Вітаю Вас Гість | RSS

Хустська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ст.

Прогноз погоди
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Офіційні сайти

Каталог статей

Головна » Статті » 2014-2015 н.р.

Семінар-тренінг на тему: «Проблеми агресивної поведінки в учнівському колективі»

      28 листопада 2014 року відбувся семінар – тренінг, головною метою якого було розкриття поняття агресивності поведінки у шкільному колективі та з’ясування шляхів попередження відповідних негативних проявів у поведінці дітей. 

      Семінар  розпочався  ознайомленням педагогів з поняттям агресія, агресивність та головними причинами закріплення агресивності у поведінці. 

      Агресивна дитина асоціювалась з кактусом, завданням  педагогів було знайти головні причини та правила роботи з агресивними дітьми.

      Були виділені  декілька ключових причин дитячої агресивності, а саме:

 • Бажання самоствердження дитини і залучення уваги однолітків та друзів.

 • Прагнення одержати бажане.

 • Прагнення до домінування.

 • Помста.

 • Захисна реакція.

 • Підкреслення власної переваги за допомогою утиску особистості інших.

      Психолог ознайомив присутніх з віковими особливостями прояву агресивної поведінки. 

      Стасиком Ю.М. було проаналізовано  основні правила роботи з агресивними дітьми:

  • Бути уважним до потреб дитини.
  • Демонструвати модель неагресивної поведінки, бути хорошим прикладом для дітей.
  • Бути послідовним у покаранні дитини, карати за конкретні вчинки.
  • Покарання не повинно принижувати дитину.
  • Надавати дитині можливість проявляти гнів безпосередньо після психотравмуючої ситуації.
  • Розширювати поведінковий репертуар дитини, розвивати здібності до емпатії, вчити дітей ставити себе на місце інших.
  • Вчити розпізнавати власний емоційний стан і стан іншого оточення.

      Насамкінець, психолог запропонував ряд рекомендованих вправ та ігор, які варто застосовувати у педагогічній практиці для зняття надмірної психологічної напруги та попередження виникнення агресивних проявів у дитячій поведінці.

 «Горобині бої». Діти обирають собі  пару і на деякий час перетворюються на  «войовничих горобців». Вони присідають, обхопивши руками коліна, боком стрибають один до одного і легенько штовхаються. Якщо хтось із дітей прибере руки з колін, він вибуває з гри. «Бої» починаються і закінчуються за вказівкою дорослого.

 «Хвилина активного відпочинку». Психологічне розвантаження. Ведучий пропонує дітям балуватись, кожен робить, що йому хочеться: стрибає, бігає та інше. Повторний сигнал через 1-3 хв. говорить про завершення.

«Ні-Так!». Діти вільно бігають по приміщенню. Зустрічаючись, вони заглядають в очі один до одного та голосно кричать: «Ні! Ні! Потім за вказівкою ведучого зупиняються і знову починають бігати, але кричать вже «Так! Так!», заглядаючи один одному в очі.

Вправи для зняття агресії.

«Лимон». Ведучий говорить дітям: «Уявіть, що у вас в руках лимон. Видавіть з нього сік».

«Візьміть себе в руки». Дитині кажуть: «Як тільки ти відчуєш, що хвилюєшся, що тобі хочеться когось вдарити, щось кинути на підлогу, доведи свою силу: обхопи свої лікті та сильно притисни до грудей». (Це поза витриманої людини).

Рекомендована психогімнастика для зняття агресії.

 «Узгоджені дії». Члени групи розходяться парами й починають імітувати спільну діяльність: рубання дров, робота на пожежній помпі, у кузні тощо.

 «Штанга». Мета гри: навчання прийомів саморозслаблення.

Дитина уявляє, що піднімає «важку штангу». Потім кидає її і відпочиває.  

 

Категорія: 2014-2015 н.р. | Додав: Admin-internat (16.12.2014)
Переглядів: 1391
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Офіційні сайти
Педагогічна преса

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz